Imorgon är det val.

I morgon är det riksdagsval och många väljare är fortfarande osäkra över vilket parti de ska välja. 
Jag vet att jag inte är den enda som tycker att det har varit ovanligt mycket diskussioner om alla partier i det här valet. Yngre människor som inte ens får rösta har börjat intressera sig mer och mer, och jag själv är en av dem.
 
Det viktiga är inte att ni röstar på Alliansen eller Oppositionen, det viktiga är att du går och röstar. Då visar du att du vill ha kvar din frihet att få rösta på vad du vill. Om du struntar i att rösta så ger du din röst till ett främlingsfientligt parti. 
 
Imorgon drar slutsprurten igång, och det allra sjukaste är att efter nästa vecka kommer det vara i princip tyst om allt detta. Men om min egna åsikt tänker jag hålla hemlig, då det ofta bara skapar konsekvenser och diskussioner när alla pratar om sina olika åsikter.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback