Bråvalla

Efter en månads sommarlov tänkte jag visa att jag faktiskt är vid liv. Mycket har hänt sedan jag skrev senast. Mathias och Billy har tagit studenten, självfallet bjöd jag min älskling på champangefrukost på sängen innan han åkte till skolan för sista gången. Efteråt blev vi bjudna på mysig studentmiddag och jag stod för fikat-vilket resulterade i två studentmöss-tårtor med penslar och rollers på. Precis när all studenthets hade lagt sig var det dags för mina första dagar på jobbet och efter det midsommar. Midsommarafton spenderades i Leksand med mina närmaste vänner, precis som de senaste två åren. Sedan åkte jag på en dunderförkylning som vanligt efter midsommar. Dock var jag rätt förberedd eftersom jag är sjukt runt vecka 27-28 varje år. Men som vanligt är jag dum nog att inbilla mig själv att det fortfarande är en bra idé att åka på festival. Jo visst, kul var det i alla fall. Jag tappade rösten på torsdag kväll och idag(torsdag) har den fortfarande inte kommit tillbaka helt. 

Ska jag sammanfatta Bråvalla med några ord skulle det nog vara: pizza, Festis, hosta, leriga skor och regn. Hela heögen var så sjukt bra. Bra musik, skräpmat haha.., få umgås med dom jag älskar och trängas i en 90-säng med Mathias. Det kanske inte låter så bra, men det var det verkligen. 

Efter Bråvalla har jag jobbat och kollat på Orange is the new black. Jag är helt fast och har snart kollat igenom båda säsongerna, det kan vara bland det bästa jag sett. 

Nu vankas helg med mys sedan en veckas jobb. Jag klagar inte, jag måste ha ett av världens bästa jobb! 

Har förresten blivit lila-hårig igen då jag kommit underfund med att jag trivs nog lite bättre i konstiga hårfärger ändå..





























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback