Första Januari

2013 var ett händelserikt år, sommaren räddade hela året. I några veckor där i juli/augusti mådde jag riktigt bra, jag slapp tänka på allt och göra det jag älskar - stå längst fram vid en scen på festivaler. När folk pratar om 2013 tänker jag på tårar, kaos, skratt och hårdrock.  2013 har varit ett av de kämpigaste åren jag varit med om, jag har mått dåligt säkert halva året. 2013 startade med vårterminer på Rättviksskolan men miljontals nationella prov och nervositet inför antagningen till gymnasiet, plus att alla gick och små-planerade skolavslutningen. Jag ville verkligen där ifrån, mer än nånting annat. Som tur var gick våren fort och så stod vi där i kyrkan längst fram för sista gången. Jag kunde inte avgöra om jag var glad eller ledsen. Det bara var som det var. När i vi åt middagen på Stiftsgården låg en halvsorgsen känsla i luften samtidigt som alla bara ville "fira" vårat sista högstadie-sommarlov. Sommaren har jag redan skrivit ett separat inlägg om men den innehäll i princip BARA hårdrocks-festivaler. Vilket var min räddning. Jag fick se de band jag lyssnar på varje dag. Och helt plötsligt var sommaren slut och skolan började igen. Gymnasiestarten har jag också skrivit om så.. aa. Hösten gick däremot inte lika fort som våren. Hösten var tuff och skolan var inte lika kul att gå till längre, allt kändes tungt och jag ville byta linje och skolan. Men också byta bowlingklubb.. verkligen allt kändes skit. Men så vände det, skolan gick helt okej, jag kom igång med träningen och jag valde att stanna i Rättviksbowlingklubb vilket jag märkte var rätt val. Den här säsongen har jag utvecklats så otroligt mycket, det känns äntligen som att jag kommit nånstans undet hösten. Nog om hösten, min jul var väldigt bra och jag är sjukt nöjd över mina julklappar (inte för att det är det viktigaste men ändå). Till och med min nyårsafton var lyckad. Jag umgicks med folk jag tycker om och var faktiskt glad hela kvällen, rätt ovanligt faktiskt!  tack till alla som var med och gjorde dom bra stunderna under 2013 så pass bra som dom var.
 
Nu är ett nytt år här, och det här året kan bara bli BÄTTRE än 2013. Jag ska ge allt i skolan och i bowlinghallen. Men också ta tag i träningen igen som jag gav upp efter en kraftig förkylning vid höstlovet. Nog för att de flesta ska "komma igång med träningen" men jag vill verkligen nå mitt mål. När allt annat ska ha en ny start så tänkte jag att den här bloggen också skulle få det.
Gott nytt år allihop!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback